Northgard: Země nepoznané (Uncharted Lands CZ)

Code: 92397
Our Product Showroom
FREEFREE €78,80 –10 %
mockup vzor
€78,80 –10 % €70,91
Preorder August 2024
Delivery to:
18/09/2024
Delivery offer

Based on the universe of the Northgard video game, Northgard: Země nepoznané (Uncharted Lands) is a game of conquest and exploration set in the age of vikings. Each player controls a Viking clan, looking to achieve victory by reaping glory in various ways or controlling the most prized territories of this new continent.

Detailed information

sh-advantage
Widest board game
offer in the country
sh-advantage
We can help you
select the game for you

Product detailed description

Based on the universe of the Northgard video game, Northgard: Země nepoznané (Uncharted Lands) is a game of conquest and exploration set in the age of vikings. Each player controls a Viking clan, looking to achieve victory by reaping glory in various ways or controlling the most prized territories of this new continent.

The game focus is on streamlined rules and mechanisms, allowing for a fast-paced and smooth rhythm of play. Each turn, players alternate their actions to adapt their strategies to their opponents' moves and the expansion of the board. Fame (i.e., points) can be earned by exploring, fighting, and controlling and developing territories. The various corresponding actions are played through the cards that the players have in hand. At the end of each turn, they have to choose a new card to improve their personal deck as their clans develop new tactics and technologies.

The conquest of Northgard also requires clever management of resources to build new buildings, improve your warriors' effectiveness, better your hand of cards, and upgrade your clan's specificities. The winter phase makes this management more difficult as you have to feed your units to keep them healthy and happy.

The pace of the game is set by the players as the game ends after seven turns, but can also be cut short at any time if one of them is in control of three closed territories hosting certain types of buildings.

Czech edition!

Additional parameters

Category: Board Games
Weight: 1 kg
? 1. Core Game / Expansion: Core game
? 2. Minimum age: 12
? 3. Game language: Czech
? 4. Rulebook language: Czech
? 5. Minimum players: 2
? 6. Maximum players: 5
? 7. Play time (minutes): 46-60, 61-90
? 8. Boardgamegeek rating (0-10): 7.7
? 9. Complexity (1-5): 2.7
? Designers: Adrian Dinu
? Categories: Territory Building, Fantasy, Video Game Theme, Medieval
? Mechanics: Area Majority / Influence, Deck, Bag, and Pool Building, Dice Rolling, Modular Board, Tile Placement, Variable Player Powers, Campaign / Battle Card Driven
? Year Published: 2022
? Artists: Grosnez
Typ hry: Dobrodružná, Tematická, Strategická
Herní doba: 45-90 minut
Autor: Adrian Dinu
EAN: 0745125875798
Do not fill out this field:
S Avatar of author Překlad Klanů 07/09/2022 15:20
Rýd bych jen řekl, že na hru se těším a mám jí v češtině přeobjednanou, rozhodně tu hru v češtině chci. Ale rád bych podotkl, že překlad klanů beru trochu za nešťastný. V původní (počítačové) hře, jsou klany jasně spojeny s různými tvory severské mytologie, což hra dává jasně najevo už jen výběrem klanu, kde je napsáno např. "Fenrir - The Clan of the Wolf", což mě překvapuje, že autoři téhle deskovky ignorovali a v pravidlech jsem žádné tohle spojení nenašel (toto spojení lze ověřit i na stránce původní hry northgard.net/clans, kde jsou jednotlivé klany). Vzhledem k tomu že Fenrir je syn Lokiho, mi Klan Vlčice nedává smysl a tak je to i s dalšími klany. Odkazy jednotlivých klanů Klan Medvěda - (ten) Bjarki (Kaija, jenž má klan medvěda k dispozici, však medvědice je) Klan Kance - (ten) Slidrugtanni (pozn. také znám jako Gullinbursti) Klan Kozy - (ta) Heidrun Klan Havrana - (měli by být oba ten) Huggin a Muninn Klan Hada - Sváfnir Klan Jelena - (ten) Eikthyrnir Klan Vlka - (ten) Fenrir
Reply
S Avatar of author 08/09/2022 21:14
Rozhodně, hra vypadá dost zajímavě a moc se na ní těším. Více méně, se jedná jen o malou kosmetickou závadu v závislosti na kontext (kteří, co neznají počítačovou hru, stejně nebudou vědět) a rozhodně mi to dojem ze hry nijak nepoškodí :) Děkuji za vysvětlení
TG Avatar of author 08/09/2022 14:29
Děkujeme za zpětnou vazbu. To, co píšete dává smysl. V deskové hře toto provázání na mytické bytosti dle kterých by bylo možné určit rod bohužel není zmíněno a jména nejsou u klanů uvedená. Volba rodů tak směřovala spíše k tomu, aby dobře zněly a byly jakžtakž rodově vyvážené. Chápu, že to může fanoušky počítačové hry dráždit. Havran nemá ženský rod. Medvědice je kvůli Kaije, protože reference na Bjarkiho v deskové hře zcela chybí a bylo by naopak zvlášní mít klan medvěda a přitom mít k dispozici medvědici. Máte pravdu, že by bylo vzhledem k počítačové verzi hry asi vhodnější mít v deskové hře spíše klan kozy a vlka, než kozla a vlčice. Kozla místo kozy jsme volily spíše proto, že za kozu by nikdo nechtěl hrát. :) Vlčiči pak proto, aby se nepletla s vlkem z modulu monstra. Doufáme, že i tak se vám hra bude líbit.